onsdag den 31. oktober 2012

Det sidste forsvar

Det burde ikke være nødvendigt, men i anledning af udgivelsen i dag og klog af skade vil jeg samlet tiltale alle de, der mener, at jeg opfører mig respektløst ved at spekulere i alternative teorier til en lille piges til dato uforklarlige forsvinden.

Alt hvad jeg har skrevet her på bloggen, og alt hvad der står i bogen, er så vidt muligt underbygget af den research, jeg har foretaget mig, et repræsentativt udsnit af hvilket er blevet lagt op her og hvoraf mere vil blive præsenteret i bogen. 

Men kritikerne har ret, for i sagens natur er det jo spekulationer, sådan er det, når man ikke kender de fulde omstændigheder. Sådan er det, når der ingen konkrete, konventionelle spor er at gå ud fra. Så tager man uortodokse metoder i brug, man udvider sin horisont og lader være med at afvise teorier, fordi de på overfladen lyder utroværdige. 

Det står enhver frit for at afvise mine teorier, jeg påkalder mig ikke den endegyldige sandhed, blot er jeg ud fra den faktiske sags virkelige omstændigheder kommet til min egen konklusion, en konklusion, der som det vil kunne læses i bogen, understøttes af flere familiemedlemmer, som nu med Skygger fra Oktoberland har fået den sammenhængende forklaring, som politiet ikke kunne give tilbage i 2001. 

Det har været en lang vej til udgivelsen, og nu er vi her endelig, efter mange nye perspektiver, falske spor og spændende samtaler. Tak til alle, der har fulgt med og bidraget til den fortløbende research. Det har været prispåsat!

God læsning.
Nikolaj Johansen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar